Miserin Refuge

In the great spaces of the mountain, in its high silences, the undistracted man can grasp the sense of his smallness and the infinite dimension of his soul.
In the heart of the Mont Avic Park

Refuge

Miserin Refuge

Formerly a hospice for pilgrims at the Sanctuary of the Madonna delle Nevi, Miserin hut is located at 2,582 m on the shore of Lake Miserin in Champorcher (Valle d'Aosta), in an exceptional position within the Mont Avic Regional Park, on the border with the Gran Paradiso National Park, on the route of the Alta Via n° 2. A place of energy: the charm of the lake, the setting of the mountains, the local cuisine, the warmth of simplicity.

Read more...
An holiday with different rhythms

Summer tour of the Mont Avic refuges

We propose 2 4-days itineraries to discover the Mont Avic Regional Park. The itineraries are different in difficulty and include overnight stays in the three refuges in the Park: Miserin, Dondena and Barbustel refuge.
Discover the Tour...
In the name of the short supply chain

Our Kitchen

We cannot reveal our secrets, but we can awake your curiosity... In our refuges you will be able to taste the best of Aosta Valley's (and not only) food and wine tradition!
Read more...
The voice of refuges

Latest news

Autunno
2 November 2024
Il rifugio Miserin è chiuso ma vi consigliamo, viste le splendide giornate che stiamo vivendo, di godervi lo spettacolo che il lago e cime innevate stanno regalando in questi giorni! La strada e i sentieri che raggiungono il Lago Miserin sono percorribili, approfittate della bellezza dei colori autunnali.
Read more
Chiusura invernale
19 October 2024
E' stata una stagione piena. Piena di sorrisi e di risate. Piena di volti nuovi e di visi ormai amici. Piena di albe, tramonti, cieli stellati e notti tempestose.   Il Rifugio Miserin è ufficialmente chiuso.   Grazie a tutti voi che siete passati a trovarci. per un caffè, due birre, un pranzo, una notte […]
Read more
Un'ospite mondiale
26 July 2024
Questa settimana è venuta a trovarci Samuela Comola, atleta della nazionale di biathlon, medaglia d'oro ai mondiali di Oberhof del 2023. Samuela è originaria della Valle di Champorcher quindi conosce bene la bellezza del Lago Miserin e dei suoi dintorni ed ha approfittato di una pausa tra un allenamento e l'altro per godere dei sentieri […]
Read more
ALTA VIA N°2
16 July 2024
ITA: La Regione Valle d'Aosta ha comunicato la riapertura della strada regionale tra Aosta e Cogne per sabato 27/07/2024. Il sentiero che collega il rifugio Miserin a località Lillaz di Cogne, passando dal Col Finestra, è percorribile. Una squadra di volontari è salita oggi da Cogne per un'ultima manutenzione e controllo del percorso. Il tratto […]
Read more
Search in articles
All news...